شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

چگونه میتوانیم از جلوگیری کنیم

  • ۰
  • ۰

چگونه فرد ابتلا به ایدز می تواند باردار شود

یک فرد HIV مثبت می تواند به طور طبیعی باردار شود و بچه هایی داشته باشد که به HIV مبتلا نیستند. در ادامه به شرایط بارداری بیماران HIV مثبت می پردازیم .

شرایط بارداری بیماران HIV مثبت

آیا بیمار مبتلا به HIV مثبت می تواند باردار شود؟!


در شرایطی خاص، می توانید بدون کاندوم با شریک ثابت خود (دررابطه پایدار) که به HIV مبتلا نیست، آمیزش جنسی داشته باشید:

اگر حداقل به مدت ۶ ماه است که HIV را در خون شما (بار ویروسی) ردیابی نکرده اند. اگر هر روز داروهایتان را درست مصرف کنید، بار ویروسی کاهش می یابد.

پس از چند ماه، اغلب دیگر این ویروس در آزمایش مشخص نمی شود :

اگر بار ویروسی شما کمتر از ۶ ماه پیش بررسی شده باشداگر دیگر STI ندارید و غشای مخاطی دهان، مقعد، آلت تناسلی مردانه یا واژن شما آسیب ندیده باشد.اگر می خواهید بدون کاندوم آمیزش جنسی داشته باشید، با دکتر و شریکتان در این باره مشورت کنید.اگر بارداری طبیعی برای شما امکان ندارد، گزینه دیگری هم دارید:اگر مردی به HIV مبتلا ستمنی مرد حاوی HIV است.

دکتر منی را برای از بین بردن ویروس می شوید.و دکتر منی شستشو داده شده را با سرنگ وارد رحم زن می کند.اگر زنی به HIV مبتلا ستتخمک او به این ویروس آلوده نیست.دکتر منی مرد را با سرنگ وارد رحم زن می کند.

بارداری بیماران HIV مثبت و مراقبت های لازم

زنان باردار مبتلا به HIV باید در دوران بارداری و زایمان دارو مصرف کنند.به این صورت بیش از ۹۹ درصد از نوزادان بدون HIV متولد می شوند.نوزاد اغلب با سزارین (عمل جراحی) متولد می شود. اگر به نظر دکتر مشکلی وجود نداشته باشد، زایمان می تواند طبیعی انجام شود.پس از زایمان، نوزاد باید دارو مصرف کند.

بارداری بیماران HIV مثبت و دوران شیردهی

مادر نمی تواند نوزادش را با شیر خودش تغذیه کند. شیر مادر به HIV آلوده است.روش هایی جز شیردهی برای تقویت صمیمیت در رابطه مادر-فرزندی وجود دارند.زنان باردار مبتلا به HIV باید در دوران بارداری و زایمان از دارو استفاده کند.

بارداری بیماران HIV مثبت و نحوه تولد جنین

اگر مادر مبتلا به HIV باشد، نوزاد اغلب با سزارین متولد می شود.پس از زایمان، نوزاد باید دارو مصرف کند.مادر نمی تواند نوزادش را با شیر خود تغذیه کند.در عوض مادر به نوزاد با شیشه شیر می دهد.

درباره علائم بیماری ایدز بیشتر بدانید

HIV (ویروس اختلال پادتن های انسانی) ویروسی است که مسبب بیماری ایدز (سندروم اکتسابی پادتن) است .HIV به سیستم پادتن ها حمله می کند، گلبول های سفید را که باعث می شوند بدن در برابر بیماری ها مقاوم باشد را ازبین می برد. آزمایش دادن، تنها راه مطمئن شدن برای داشتن این ویروس است. علائمی وجود دارند که هشداری برای مبتلا شدن هستند.

علائم اولیه ایدز

۱- داشتن خستگی بیش از حد و بدون دلیل قانع کننده

خستگی، می تواند یکی از علائم تمام بیماری ها باشد. اما خیلی از افرادی که HIV را تجربه کرده اند، آن را علامت این بیماری می دانند. این علامت، هشدار بزرگی برای داشتن بیماری نیست، اما باید دید قدم بعدی چیست.

خستگی بیش از حد، احساسی مانند خواب آلودگی است. آیا کل مدت احساس خستگی می کنید؟ حتی وقتی که خواب خوب شبانه دارید؟ آیا عصرها بیشتر از همیشه چرت می زنید؟ و از فعالیت های شدید خودداری می کنید، برای اینکه احساس می کنید انرژی کافی ندارید؟ این نوع از خستگی، نگرانی ایجاد می کند.اگر این علامت در طی چند هفته و چند ماه ادامه پیدا کرد، برای جلوگیری از HIV آزمایش دهید.

بارداری بیماران HIV مثبت

خستگی از علائم بیماری ایدز

علائم اولیه ایدز را تشخیص دهید

۲- علائم تب و عرق کردن بیش از حد در شب ها

این علائم، معمولا در اوایل وجود ویروس در بدن مشاهده می شود. اوایل یعنی چیزی که به وهله ی اول حاد بودن ویروس گفته می شود. البته بیشتر افراد این علائم را ندارند، اما آنهایی که تجربه کرده اند، بعد ۲ یا ۴ هفته از مبتلا شدن بودند.

تب و عرق های شبانه هم علائم عمومی آنفولانزا و سرماخوردگی هستند. اگر فصل سرما و آنفولانزا است، ممکن است باعث شود آن را تجربه کنید.سرماخوردگی، دردهای مفاصل، گلو درد و سر درد که علائم سرما خوردگی و آنفولانزا هستند، ممکن است علامت های اولیه HIV هم باشند.

علائم اولیه بیماری ایدز

۳- برآمدگی های غده زیر گلو، زیربغل ها یا ران را چک کنید

برآمدگی و ورم لنف ها، علامت های عفونت جسم است. برای هرکسی که علائم اولیه HIV را دارد، اتفاق نمی افتد، اما در بین کسانی که داشتند، یکی از علائم است.

برآمدگی بیش از حد لنف زیرگردن، ورم غده های زیر بغل و ران، عفونت های ویروس هستند.ورم لنف گردن، ممکن است به دلایل زیادی از عفونت ها باشد، مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا. بررسی های بیشتر برای مطمئن شدن نیاز است.

۴- موارد حالت تهوع، استفراغ و اسهال را یادداشت کنید

این علائم که علائم عمومی برای آنفولانزا هستند، هم می توانند علائم اولیه ویروس باشند. اگر علائم ادامه دار بودند، آزمایش دهید.

بارداری بیماران HIV مثبت

حالت تهوع

۵- به زخم دهان و دستگاه تناسلی توجه کنید

اگر در طول مدتی که دیگر علائم را یادداشت می کنید بر روی دهانتان زخمی مشاهده کردید، مخصوصا اگر معمولا زخم نمیشد، ممکن است یکی از علائم اولیه ویروس HIV باشد. زخم های دستگاه تناسلی هم ممکن است یکی از علامت ها باشد.

بارداری بیماران HIV مثبت

زخم دهان

علائم پیشرفته بیماری ایدز

۱- از سرفه های خشک نگذرید

این سرفه ممکن است در مراحل بعدی بیماری رخ دهد. گاهی اوقات بعد ازسال ها بعد از مبتلا شدن به بیماری در بدن ظاهر می شود. ظاهرا علامت های بی ضرر، در ابتدا خیلی آسان تر نادیده گرفته می شوند، مخصوصا وقتی که فصل آلرژی و سرماخوردگی و سرفه باشد. اگر سرفه خشک دارید، نباید خیلی سریع داروهای آلرژِی و مسکن استفاده کنید، ممکن است یکی از علائم بیماری ایدز باشند.

بارداری بیماران HIV مثبت

سرف های خشک

۲- توجه کردن به لک های بی قاعده (قرمز، قهوه ای، صورتی یا رنگ های بنفش) روی پوست

افراد در مراحل بعدی ابتلا به ویروس، معمولا روی پوست شان جوش هایی می بینند. مخصوصا روی صورت و پایین تنه. اینها ممکن است داخل دهان و بینی هم ظاهر شوند. این علامتی است که نشان می دهد که HIV به سمت ایدز درحال پیشرفت است.

پوسته پوسته شدن، قرمز شدن پوست هم علامت دیگر مراحل بعدی ویروس هستند.جوش ها ممکن است به صورت التهاب و برآمدگی باشند.لک های پوستی، معمولا علائم سرماخوردگی و آنفولانزا نیستند.اگر آنها را در طی بروز دیگر علائم دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

۳- به التهاب ریه توجه کنید

التهاب ریه، معمولا برای افرادی اتفاق می افتد که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف باشد.افرادی که در مراحل بعدی ویروس HIV هستند، در معرض ابتلا به التهاب ریه هستند که منشا آن میکروب هایی اند که معمولا باعث بیماری نمی شوند.

بارداری بیماران HIV مثبت

علائم پیشرفته بیماری ایدز را بدانید

۴- مخمر خود را چک کنید، مخصوصا در داخل دهان

در مراحل بعدی ابتلا، عموما بیماران نشانه هایی از خمیر شدن بر روی دهان خود می بینند که به آن برفکی می گویند. شرایط آن طوری است که جوش های سفید بر روی زبان و داخل دهان ایجاد می شوند. این علامت هشدار دهنده ای برای این است که سیستم دفاعی بدن نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

بارداری بیماران HIV مثبت

۵- ناخن های خود را برای دیدن قارچ بررسی کنید

ناخن ها زرد و قهوه ای و شکننده هستند. معمولا علائم مراحل پیشرفته بیماران است. ناخن ها بیشتر در معرض قارچ گرفتگی اند، درحالی که بدن درحال جنگ با دیگر شرایط نرمال است.

بارداری بیماران HIV مثبت

۶- کاهش وزن بی دلیل

در مراحل اولیه ابتلا، ممکن است باعث اسهال بیش از حد شوید. در مراحل بعدی که تلف شدن شناخته شده است،و یک نیروی جسمانی قوی درحال نشان دادن عکس العمل به ویروس HIV است.

بارداری بیماران HIV مثبت

۷- با پیامد روانشناختی آن آشنا باشید

ممکن است باعث از دست دادن حافظه، افسردگی و دیگر پریشانی های روانشناختی شود .HIV روی سیستم روانی مغز تاثیر می گذارد. این علائم خیلی جدی هستند و باید به آنها توجه کرد هر چه که باشند.

نظرات (۱)

  • مصطفی - اموزش طراحی سایت
  • ممنون وب زیبایی دارین . به ما هم سر بزنین 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی