شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

چگونه میتوانیم از جلوگیری کنیم

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 برای کاهش خونریزی قاعدگی چکار کنیم و چه غذاهایی خونریزی را کاهش می دهد


هر بدنی ویژگی های خاص خود را دارد و در مورد عادت ماهانه نیز هر زنی باید به سلامت خود توجه داشته باشد. آیا میزان خونریزی ماهانه شما معمولی است یا زیاد است؟ به چند توصیه ای که در این مقاله برای کنترل آن ارائه می کنیم توجه داشته باشید.
ترشحات واژینال از واژن در برابر عفونت ها محافظت می کند و آن را پاکسازی و مرطوب می کند. اما افزایش این ترشحات در طول قاعدگی که به صورت خونریزی است می تواند زندگی روزمره بانوان را با مشکل رو به رو کند. در این مطلب تصمیم گرفتیم به ۴ مورد برای کاهش میزان خونریزی اشاره کنیم:
  • حسن رضایی
  • ۰
  • ۰

 علائم بارداری پسر چیست و چگونه متوجه شویم نوزاد ما پسر است

تعیین جنسیت جنین به شما می گوید که اگر پسر حامله باشید، چه علائمی را تجربه می کنید و اصلا در چه شرایطی پسر دار می شوید.

علائم بارداری پسر (2)

 
فاکتورهای اثرگذار بر پسردار شدن
  • حسن رضایی
  • ۰
  • ۰

 سونوگرافی NT چیست و چرا باید اسکن NT انجام دهید؟


سونوگرافی  NT مخفف  nuchal-translucencyبه معنای فضای شفاف پشت گردن است. این سونوگرافی بین هفته یازدهم تا چهاردهم بارداری انجام میشود یا زمانی که جنین بین 45 میلی متر تا 84 میلی متر باشد.

تمام جنین ها پشت گردنشان مایع دارند اما آنهایی که سندرم داون دارند مقدار مایعات بیشتری دارند. به همین دلیل است که این سونوگرافی به بررسی ابتلای جنین به سندرم داون و برخی مشکلات قلبی مادرزادی می پردازد.

  • حسن رضایی
  • ۰
  • ۰

 سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان را چگونه درمان کنیم


بارداری با تنبلی تخمدان ممکن است؟

بارداری با تنبلی تخمدان ممکن است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم هایی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان هستند باردار شدن است. اگر خودتان مبتلا به سندروم باشید یا در میان اطرافیان تان کسی را می شناسید که تنبلی تخمدان دارد لابد می دانید که این بیماری امکان باردار شدن را تحت تاثیر قرار می دهد. اما چطور چنین اتفاقی می افتد؟
  • حسن رضایی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب از راهنمای سرکلاژ دهانه رحم درباره طول دهانه رحم و اندازه طبیعی بیشتر میخوانید. برای انجام عمل سرکلاژ دهان رحم آنچه اهمیت دارد طول آن است. به همین دلیل بهتر است ابتدا با موارد طبیعی و غیر طبیعی آن آشنا شوید و بدانید که اصلا گزینه مناسبی برای انجام عمل سرکلاژ هستید یا خیر.

طول طبیعی و غیر طبیعی گردن رحم
طول طبیعی دهانه رحم
طول دهانه رحم  به طور طبعی 40 میلی متر است و در طول بارداری کانالیزه باقی می‌ماند و در زمان زایمان شدید کوتاه شده و دهانه رحم باز می‌شود. در هنگام بارداری طول دهانه رحم بالای 30 طبیعی محسوب می‌شود در زنان کم خطر یا حتی بی خطر طول سرویکس در دوران بارداری به طور متوسط  بین هفته های چهاردهم تا سی ام 35 تا 40 میلی متر است. 


طول غیرطبیعی دهانه رحم
کوتاه شدن طول دهانه رحم طیف گسترده‌ای دارد و ممکن است بین 15 تا 25 میلی‌متر متغیر باشد. اما آنچه اهمیت دارد این است که برای بارداری طبیعی تنها طول سرویکس نیست نمیتواند پیش بینی کننده عدم کفایت دهانه رحم باشد. کوتاه شدن تدریجی توسط با سونوی سریالی و کوچک شدن شکل V بخش پایین رحم و تغییرات گردن رحم به صورت پویا قابل تشخیص است. 

سونوگرافی واژینال بهترین گزینه
در مطالعه‌ای که روی 59 هزار  مورد خانم‌های مراجعه‌کننده به بیمارستان کینگر کالج لندن برای انجام سونوگرافی آنومالی روتین در هفته 6+24-20 انجام شد طول دهانه رحم همه این زنان به روش ترانس واژینال اندازه‌گیری شد و در نهایت مدلی برای تخمین خطر زایمان زودرس پیشنهاد شد. به‌طور کلی با بررسی مطالعات انجام شده تاکنون، اندازه‌گیری طول سرویکس با سونوگرافی واژینال قویترین فاکتور پیش‌گویی‌کننده منفرد زایمان زودرس بوده است. این روش در تعیین گروهی از بیماران که به طور اخص از پروژسترون سود می‌برند، مفید است. 
در مطالعات مربوط به سرکلاژ نیز طول سرویکس در پیشگیری از مداخله نابجا مفید بوده است. سابقه زایمان زودرس قبلی نیز همانطور که پیشتر اشاره شد یک فاکتور دیگر پیشگویی‌کننده زایمان زودرس در حاملگی بعدی است و هر چه این مشکل زودتر و مکررتر رخ داده باشد خطر زایمان زودرس افزایش بیشتری می‌یابد. در حاملگی‌های دو یا چندقلویی بررسی طول سرویکس اثری بر سرنوشت مادر و جنین نداشته است و به طور کلی خطر زایمان زودرس در طول سرویکس 30 میلی‌متر کمتر از 1درصد، در 15 میلی‌متر 50درصد و در 5 میلی‌متر 80 در سه ماهه دوم حاملگی است. باید توجه داشت که کم شدن طول سرویکس در بیشتر از 28 هفته پیش‌گویی‌کننده زایمان زودرس نیست و در سه ماهه سوم قسمتی از فیزیولوژی نرمال بارداری محسوب می‌شود.
 
سرکلاژ در بارداری دوقلویی خطرناک است
در دو مطالعه جدید انجام سرکلاژ تنها در زنان با سرویکس کوتاهتر از 15 میلی‌متر در اندازه‌گیری طول سرویکس در سه ماهه دوم در پیشگیری از زایمان زودرس موثر بوده است. 
بد نیست بدانید که  در حاملگی دوقلویی سرکلاژ خطر زایمان زودرس را دو برابر می‌کند و خطر مرگ و میر نوزادی را نیز افزایش می‌دهد. تست فیبرونکتین جنینی مثبت و سرویکس کوتاه و نیز وجود اینترلوکین 8 در ترشحات سرویکس هر دو نشانگر عفونت و التهاب محسوب می‌شوند و سرکلاژ در این موارد توصیه نمی‌شود. در سرویکس‌های بسیار کوتاه نیز احتمالا فرآیند پاتولوژیک از قبل آغاز شده است و به علت احتمال عفونت سرکلاژ توصیه نمی‌شود.
  • حسن رضایی
  • ۰
  • ۰

علایم و نشانه های بارداری دختر چیست


اولین مطلب از بسته تعیین جنسیت جنین به شما می گوید که اگر دختر حامله باشید، چه علائمی را تجربه می کنید و اصلا در چه شرایطی دختر دار می شوید.

علائم بارداری دختر

فاکتورهای اثرگذار بر دختردار شدن
  • حسن رضایی