شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

چگونه میتوانیم از جلوگیری کنیم

  • ۰
  • ۰

تاثیر ازدواج بر سلامت , بهره کدام زوجین بیشتر است

تاثیر ازدواج بر سلامت , بهره کدام زوجین بیشتر استزناشویی

مطالعات علمی تاثیر ازدواج بر سلامت زوجین را تایید کرده است. عشق پایدار و حمایت دائمی زوجین از یکدیگر عامل اصلی بهبود سلامت روحی و جسمی متاهلین است.

صرف نظر از هر چیزی عشق پایدار واقعا بهترین دارو برای سلامت است. از قدیم عقیده بر این بوده که ازدواج برای سلامتی جسمی و روحی مفید است داشتن یک شخص دوست داشتی در زندگی می تواند شما را سالم تر کند. تاثیر ازدواج بر سلامت بر اساس تحقیقات علمی به اثبات رسیده است.

افراد متاهل معمولا از سلامت کلی بهتری نسبت به همتایان مجرد خود برخوردار هستد و این مزایای سلامتی در سنین بالا تفاوت بسیار بیشتری پیدا می کند.

در سال اول ازدواج مردان تبدیل به افرادی با وجدان تر شده و زنان کمتر عصبی می شوند.

تاثیر ازدواج بر سلامت زوجین

تاثیر ازدواج بر سلامت اغلب در زوجین مسن دارای اهمیت است و در افراد جوان تغییر قابل توجهی مشاهده نمی شود.

از سویی دیگر ازدواجی که شاد و موفق باشد و در آن آرامش روانی مناسب برای زوجین فراهم شود می تواند تاثیر مثبت بر سلامت روحی و جسمی زن و شوهر داشته باشد و مسلما ازدواج های ناموفق امتیاز خاصی از این نظر نخواهند داشت.

کاهش خطر زوال عقل

طبق داده های انجمن آلزایمر، بسیاری از عادتهای روزانه وجود دارد که خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. آلزایمر معمولا یک سوم سالمندان را درگیر می کند. اما می توانید خطر آلزایمر را با ازدواج به میزان قابل توجهی کاهش دهید

تاثیر ازدواج بر سلامت

تاثیر ازدواج بر سلامت : کاهش خطر زوال عقل

یک مطالعه جدید نشان میدهد زنان و مردان متاهل ۴۳ درصد کمتر از مجردها در سنین بالا به آلزایمر مبتلا می شوند. بنابراین سری بعد که با همسرتان بحثتان شد خدا را شکر کنید چون حتی این بحث و گفتگو ضامن سلامتی شماست و مغزتان را فعال نگه می دارد.

تاثیر ازدواج بر سلامت و فشار خون

بیماری قلبی قاتل شماره یک در آمریکاست ولی ازدواج می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه بیرمنگام انجام شد، افراد متاهل فشار خون پایین تری داشتند. محققین فشار خون شرکت کنندگان را به مدت ۲۴ ساعت تحت نظر داشتند و به این نتیجه رسیدند که به طور متوسط متاهلین خوشحال فشار خون کنترل شده تری دارند. حتی افراد مجرد با وجود برخورداری از شبکه های اجتماعی و پشتیبان و دوستان همراه پیشرفت چندانی نداشتند.

زندگی جنسی مناسب

تاثیر ازدواج بر سلامت

تاثیر ازدواج بر سلامت : زندگی جنسی مناسب

شاید ازدواج شما منجر به داشتن یک زندگی جنسی فعال نشود ولی بر اساس داده های تحقیق ملی سلامت و زندگی اجتماعی بهتر از این است که تنها بمانید. در بررسی انجام شده ۵۱ درصد زوجین متاهل اظهار داشتند که از زندگی جنسی خود بسیار راضی هستند که این میزاندر افراد مجرد یا کسانی که با هم زندگی می کردند ۳۶ و ۳۹ درصد بوده است.

تاثیر ازدواج بر سلامت و استرس کمتر در متاهلین

استرس با انوع مشکلات سلامتی ترسناک از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. اما بر اساس مطالعه ای که در مجله ازدواج و خانواده منتشر شده است افراد متاهل در برابر عوامل استرس زا روزانه ایمنی بیشتری دارند. نکته اصلی اینجاست که این بهبود در زوج های شاد دیده می شود. ازدواج های ناموفق به دلایل واضح استرس را بدتر م یک ند. زمانی که همسران روز بدی را پشت سر می گذارند در انتهای روز از حمایت و همدلی یکدیگر بهره مند می شود. این پشتیبانی صمیمانه باعث کاهش استرس می شود.

  • ۹۸/۱۰/۲۵
  • حسن رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی