شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

شناخت بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان و دختران

چگونه میتوانیم از جلوگیری کنیم

  • ۰
  • ۰

زگیل تناسلی:
این زگیل ها شکل شایع نگران کننده ای در بالغین به شمار می روند و اکثرا کوچک و صاف هستند. ولی می‌توانند باریک و بلند هم باشند. این زگیلها نرم بوده و برخلاف بقیه زگیلها زبر و پوسته پوسته نیستند.


درمان حسادت

زگیلهای تناسلی ممکن است، داخل مهبل یا گردن رحم در خانمها، اطراف مقعد و یا داخل راست روده را گرفتار کنند.

ویروس‌هایی که عامل زگیلهای تناسلی هستند به ندرت باعث زگیلهای دست یا پا می‌شوند، ولی می‌توانند باعث پدید آمدن زگیل هایی در دهان شوند. به نظر می‌رسد زگیلهای تناسلی با سرطانهای ناحیه تناسلی مرتبط می‌باشند.

علت ابتلا به زگیل چیست؟
زگیلها می‌توانند از شخصی به شخص دیگر، گاهی بطور غیر مستقیم از طریق وسایل آلوده منتقل شوند. از اولین تماس با ویروس تا زمانی که زگیل آنقدر بزرگ شود که با چشم قابل دیدن باشد، معمولا چندین ماه طول می‌کشد. خطر ابتلا به زگیلهای دست، پا و زگیلهای صاف کم است.
به نظر می‌رسد که زگیلهای تناسلی بیشتر واگیردار باشند. معمولا چندین ماه طول می‌کشد. خطر ابتلا به زگیلهای دست، پا و زگیلهای صاف کم است.
به نظر می‌رسد که زگیلهای تناسلی بیشتر واگیردار باشند. بنابراین لازم است تدابیری به کار برده شود که از انتقال زگیلهای تناسلی از بیمار به همسر او جلوگیری شود.
برخی از مردم، به علت ضعف ایمنی نسبت به این ویروس، هر بار که با ویروس زگیل تماس پوستی داشته باشند مبتلا به ضایعات جدید می‌شوند. اگر پوست به هر شکل آسیب ببیند، ویروسها راحت تر زگیل ایجاد می‌کنند.
به همین دلیل کودکانی که ناخن خود را می جوند یا گوشه‌های ناخن خود را می‌کنند بیشتر مبتلا به زگیل می‌شوند، برخی نیز بیشتر از بقیه مبتلا به زگیل می‌شوند. همچنین بیمارانی که سیستم ایمین ضعیفی دارند بیشتر مستعد عفونت با ویروسهای زگیل هستند.

ضرورت درمان زگیل تا چه اندازه است؟
در کودکان، معمولا زگیل، بدون درمان و پس از طی دوره‌ای چند ماهه تا چندین ساله ناپدید می‌شود. با این وجود، از آنجا که احتمال گسترش زگیل به سایر نواحی بدن فرد مبتلا و یا انتقال آن به افراد دیگر وجود دارد، درمان زگیل منطقی به نظر می‌رسد.
بویژه هنگامی که زگیلهای باعث ناراحتی یا  درد  شوند، درمان ضرورت می‌یابد. در زگیلهای تناسلی مزمن، احتمال ابتلا به سرطان پوست تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در خانمهای مبتلا به زگیلهای تناسلی، احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم بیشتر است. به همین دلایل، همه بالغین مبتلا به زگیل تناسلی باید تحت درمان قرار گیرند. تمامی خانمهای مبتلا به زگیل تناسلی حتی پس از درمان باید بطور منظم آزمون پاپ اسمیر را انجام دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی